Powerofyoga

Postanowienia noworoczne

Postanowiliście coś?
Z obietnicami składanymi sobie samemu w Nowy Rok jest zazwyczaj tak samo: przez pierwszy tydzień jesteśmy konsekwentni, zmotywowani. Jednak z upływem czasu i oddalaniem się sylwestrowych wspomnień, siła postanowień słabnie.
Jak zatem dotrzymać danego sobie słowa? W grupie siła! Dlatego jeśli postanowiliście na przykład, że więcej uwagi poświęcicie dbałości o ciało i formę poprzez praktykę jogi, będę starała się Was odpowiednio motywować. Jak? Dowiecie się niebawem :)

Poniżej przytaczam (w wolnym tłumaczeniu) artykuł ze strony www.greatist.com. Wskazówki w nim zawarte powinny przyświecać każdemu z nas przez okrągły rok.

Po pierwsze: Przejadanie się, nadużywanie alkoholu i nieumiarkowanie w oglądaniu TV ZNACZĄCO skraca życie!

Zrób tak: ogranicz alkohol, czerwone mięso i czas przed telewizorem. Jedz więcej owoców i warzyw. Ćwicz regularnie, a będziesz żyć dłużej!
Z ostatnio przeprowadzonych wnikliwych badań nad wpływem czynników zewnętrznych na długość życia człowieka wynika jasno, że złe nawyki jak palenia, nadużywanie alkoholu mogą „zabrać” 30 minut życia z każdego dnia, w którym oddajemy się złym przyzwyczajeniom.
I przeciwnie – każdy dzień, w którym zjemy warzywo i solidnie poćwiczymy, wydłuża się o dwie godziny!
Mając to na uwadze, warto także swój czas wolny typu Święta czy wakacje podporządkować wydłużającym życie zachowaniom.

Po drugie: Twój smartphone może ruinować Twoje życie seksualne!

Zrób tak: Telefon, komputer zostaw za drzwiami sypialni, jeśli chcesz się cieszyć szczęśliwym i zdrowszym seksem!
Z badań wynika, że 15% osób, które surfują po sieci, przed pójściem spać, przyznają, że rzadziej się kochają. Przyczyną tego jest przede wszystkim fakt, że wieczorne surfowanie o średnio 90 minut opóźnia planowany czas położenia się spać. Jeśli więc chcesz podgrzać atmosferę swojego związku poprzez wieczorne chwile intymności, usuń telefon/laptop sprzed oczu :)

Po trzecie: Niewysypianie się zmniejsza tolerancję na ból.

Zrób tak: Śpij 7 -9 godzin a lepiej będziesz znosić dolegliwości bólowe.
Od dawna wiadomo, że niedostateczna ilość snu w ciągu doby powoduje tycie, wzmaga nastrój depresyjny i irytację. Niedawno zaś The New York Times opublikował wyniki badań, które wskazują na mniejszą tolerancję bólu wynikającą z niewysypiania się. Powód? Naukowcy nie potrafią jeszcze tego dobrze wytłumaczyć, ale zdaje się, że niewystarczająca ilość przespanych godzin może powodować stany zapalne w organizmie. Dla śpiochów to dobra wiadomość – śpijmy dłużej!

Po czwarte: Jedzenie warzyw i owoców może uczynić Cię szczęśliwszym!

Zrób tak: Każdego dnia zjedz sałatkę warzywną i np. miseczkę owoców, aby poprawić samopoczucie.
Potrzebujesz więcej naukowych faktów na zależność między zdrowiem psychicznym a dietą? Nowe odkrycia naukowe pokazują, że zjadanie od 5 do 7 porcji owoców i warzyw jest związane z odczuciem szczęścia i zadowolenia z samego siebie. Naukowcy nie są pewni czy sałatka faktycznie poprawia nastrój czy po prostu szczęśliwsi ludzie jedzą zdrowiej, jednak nie zaszkodzi przetestować tego na sobie! Być może to kolejny argument za tym, żeby jeść zielono.

Po piąte: Stres może być tak samo szkodliwy jak palenie papierosów!

Zrób tak: Weź „pigułkę luzu” (chill pill), żeby obniżyć ciśnienie krwi i poziom „złego” (LDL) cholesterolu, co może uchronić Cię przed poważnymi problemami z sercem.
Wszyscy wiemy, że paczka papierosów wiąże się poważnym zdrowotnym ryzykiem. Ale mało kto wie, że stres może także podnieść ryzyko zawału serca o 27%. Badacze tłumaczą, że stres powoduje wzrost ciśnienia krwi i poziomu „złego” cholesterolu, co obciąża serce. Naukowcy porównują wysoki poziom stresu do 5 wypalonych papierosów. Rzuć więc Camele i postaraj się wyluzować dla dobra swojego serducha!

Inspirujące? A więc do dzieła!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>